Wszystkie poniższe postaci i miejsca należą do kampanii składającej się ze scenariuszy wymienionych w sekcji opowieści, w dość swobodny sposób nawiązują do swoich podręcznikowych odpowiedników. Często naginają, modyfikują lub rozwijają informacje z polskiego przekładu 7th Sea.

Uwaga dla uczestników gry

W komentarzach wpisujcie terminy, miejsca i BNów, których pominąłem a nie powinienem, z pewnością uzupełnię encyklopedię naszej gry. Jeśli macie jakieś modyfikacje do wspomnianych poniżej, również zgłaszajcie je w komentarzach, będę je dodawał do listy oczekujących haseł.

Lista oczekujących haseł:

  • Artefakt kontrolujący pogodę
  • hrabiego Murillo

Opowieści:

  • Serca i Miecze skute lodem
  • Dama w opresji trzeba ją zdeopresjonować (pbem)
  • Opera Freiburska
  • Czarny Piotruś i Karmazynowy Roger

Encyklopedia

Bereck Jeremiash – jeden z czołowych piratów Theah. Arogancki arystokrata nie znający się na nawigacji, morskich podróżach i żeglarstwie. Wielu twierdzi, że właśnie brak wiedzy prowadzący do brawury pozwala mu równać się z postrachem mórz, jakim jest Reis (więcej PMG s. 119)

Bóttcher – rozpoznawana w Eisen marka piwa i (w mniejszym stopniu) wina oraz ród słynący z jego wyrobu.

Bóttcher Lukash – ostatni spadkobierca rodu Bóttcher. Legenda: powrócił do domu po Wojnie o Krzyż, widząc splądrowany zamek dźgnął się nożem i zmarł, a jego duch straszy w ruinach zamku. Naprawdę: po powrocie wdał się w konflikt z grupą Casino Royale, rzucono na niego klątwę i zmienił się w bestię. Nina Gabriela Schmiede pokochała Lukasha pod postacią bestii, przez co zrzuciła z niego klątwę.

Brucesson, Dick – znany avaloński solista operowy, zasłynął w świecie głównie dzięki ekstrawaganckim strojom i występom z niespotykaną dotąd ilością dekoracji oraz pirotechniki. O Brucessonie mówi się, że może nie śpiewa idealnie, ale jego występy zapadają w pamięć jak żadne inne. Obecnie jest w trakcie światowego turnee promującego jego operę Łzy Smoka (org. Tears of the Dragon).

Casino Royale – tajemnicza trupa cygańska, podróżująca po Theah pod przewodnictwem niejakiej Kariny. Grupa słynie z intrygujących pokazów iluzji, magii i hipnozy, a także, choć rzadziej się o tym mówi, przedziwnych zakładów hazardowych. Krąży również plotka jakoby w namiotach CR krył się czarnoksiężnik władający magią Zerstorung.

Cooper, James Martin – avaloński lord będący dalekim krewnym rodu Bóttcherów. Przybył do Eisen na wieść o braku spadkobiercy mogącego przejąć majątek Bóttcherów w Schmiedelandzie. Po zjawieniu się Lukasha Bóttchera, decyzją sądu odsunięty od przejęcia zamku i marki Bóttcher. Wpływowy szlachcic słynący w avalonie ze znajomości z Jeremiashem Berreckiem.

Czarna Jutrzenka – statek Jeremiasha Berecka

Dockestaadt – jedno z mniejszych miast portowych Eisen u ujścia rzeki Roth. Stąd wypłynął Monteigński Albatros, statek który został wzięty w dwa ognie przez odwiecznych rywali: Karmazynowego Rogera, pod dowództwem Reisa oraz Czarnej Jutrzenki, kapitana Jeremiasha Berecka.

Freiburg – największe miasto They, stolica Eisen, wniesiona na kompleksie dracheńskich jaskiń. W ogromnym Freiburgu tłoczą się przedstawiciele wszystkich państw i klas społecznych. Mnóstwo tutaj kupców i rzadkich towarów. Władzę w mieście sprawuje Nickolaus Trage, który wierzy, że sprawy miasta w większości regulują się same. Do najsłynniejszych budowli Freiburga należy Wachtturm, Katedra Dracheńskiego Serca, Most Drachena i karczma Dracheńskie skrzydło.

Geldrucksack Erich – avalończyk eiseńskiego pochodzenia, który dorobił się wielkiej fortuny w Avalonie sprzedając swoje towary w Eisen i wyzyskując tutejszych chłopów. Zyskał złą sławę przez handel niewolnikami (zakazany w Eisen). Zginął od strzału Karmazyna w Katedrze Dracheńskiego Serca (patrz Freiburg).

Guerra – prawa ręka Remy’ego LeBeau, cichy i zazwyczaj milczący potrafi się bez trudnu odnaleźć w zgiełku miasta. Jest wiernym sługą i dość dobrym strzelcem.

Heimrich von Beil – herszt freiburskich Psów (patrz Wachhunde), zaaranżował zabójstwo Geldrucksacka. Szczyci się znajomością ze sławnym Karmazynem. Postrach wszystkich bogatych niegodziwców.

Houser, Albert – słynny freiburski doktor medycyny, znany ze swojej słabości do alkoholi, ale i mocnej głowy. Często swoje diagnozy wystawia będąc pod wpływem trunków jednak mimo rozbieganego wzroku jego decyzje są nad wyraz trafne i trzeźwe.

Karina – prawdopodobnie przewodniczy grupie Casino Royale.

Karmazyn – jeden z wielu naśladowców el Vago, pojawiający się w różnych częściaj They. Jego znakiem rozpoznawczym jest karmazynowa opaska zasłaniająca oczy i wielki muszkiet, który razi wrogów nawet z bardzo dużej odległości. W kilku miejscach stręczyciele ludu często słyszą groźby swych niewolników: „Strzeż się kuli (lub: muszkietu) Karmazyna”.

Karmazynowy Roger – statek krwawego Reisa

Kieł Banshee – wieża, do której klucze posiada grupka avalońskich piratów, w tym Jeremiash Bereck. Wieża ta jest całkowicie zatapiana podczas przypływu, dlatego zostawia się w niej swoich największych wrogów.

Lówe, Alfred Peter – starosta Dockestaat. Wysoki hardy eisieńczyk, blondyn, chętnie gości przedstawicieli szlachty. Bardzo zależy mu na wyrwaniu się ze smrodliwego miasteczka portowego, a znajomości wśród znanych rodów mogą być wówczas nieocenionym majątkiem.

Monteigński Albatros – wcześniej Albatros. Avaloński Galeon pod dowództwem Gregorego Claina. Clain przegrał statek w honorowym pojedynku szermierczym z Victorem Bellasquezem. Podobno montećczyk miał pomocnika, który w krytycznym momencie oślepił odbitym w lustrze światłem Claina. Bellasquez stracił żywot i statek w słynnym starciu z Karmazynowym Rogerem i Czarną Jutrzenką. Jedna z opowieści o bitwie, mówi o zjawieniu się w krytycznym momencie ducha prawowitego kapitana – Gregorego Claina.

Murrey Johny – inlandzki podróżnik i żeglarz. W jednej ze swych podróży stracił prawą dłoń, jednak mimo to, nie cierpi na brak sprawności. Niezwykle sprytny, typowy cwaniak umiejący załatwić to i owo. Pasażer Monteńskiego Albatrosa.

Nożownik – istnieje podejrzenie, że jego imię to Harfran. Z wyglądu tiurek o młodzieńczej twarzy i chłopiencej urodzie. Mimo niepozornego uśmiechu zimnokrwisty zabójca posługujący się „wahlarzem” wyjątkowych noży, którymi dziurawi swoje ofiary niczym ser vendelski. Morderca barona Schumanna i podpalacz Freiburskiej Opery. To on był również sprawcą poważnej rany hrabiego Baltazara Murillo odniesionej podczas bójki w karczmie: „Pod sześcioma dzikami i jedną świnią”

Reis (Krwawy Reis) – kapitan Karmazynowego Rogera, dowódca najbardziej bezlitosnej bandy pirackiej, niewielu udało się umknąć przed kosą krwawego Reisa. Mówi się, że sumienie amputowano Reisowi już w dziedziństwie (więcej PMG s.119)

Remy LeBeau – pseudonimy „podróżnik”, „włóczykij”. Z pochodzenia Monteńczyk szukający zemsty na Maxymilinianie Robbespierze. Dawniej członek Elitarnej Gwardii Strzelców Wielkiego Imperatora. Uwikłany w spisek przeciwko swemu własnemu życiu został skazany za czyny, których nie popełnił i zniknął z życia publicznego. Dzięki pomocy Charlotty Lalevare udało mu się umknąć z więzenia i dojść do źródła zła, które przewróciło jego życie do góry nogami. Wszystkie ślady wiodły do Maxymiliana Robbespiera i Eisen.

Rittner, Gerhard Erwin – ojciec Maxymiliana Jurgena, w oczach syna wielki patriota i bohater narodowy, niestety jedynie do czasu emigarcji do Avalonu. Chcąc ocalić swą rodzinę od okrucieństw wojny zabrał rodzinę z całym majątkiem do Surluse. Tam szybko awansował. Niestety syn nie rozumiał intecji ojca i wkrótce po osiągnięciu pełnoletności opuścił rodzinę i wrócił do ojczyzny. Rozżalony Gerhard dołączył do Rycerzy Krzyża i Róży przysięgając służyć pokrzywdzonym i ciemiężonym. Wkrótce okazało się, że rycerze do których dołączył zamierzają wesprzeć członka rodziny szlacheckiej, któremu podstępnie zagarnięto ziemię w Eisen. Gerhard bez zastanowienia zgłosił się do służby, zleceniodawcą okazał się James Martin Cooper.

Rittner, Maxymilian Jurgen – eiseńczyk marzący o odrodzeniu dawnej potęgi swojej ojczyzny. Urodzony w Siegsburgu w żołnierskiej rodzinie, po wybuchu wojny domowej emigrował z rodziną do Avalonu. Młody eiseńczyk dusił się jednak w obcym kraju, zapragnął powrotu by pomóc swoim rodakom odrodzić i pojednać się po Wojnie o Krzyż. Sprawa patriotyzmu stałą się kością niezgody między Maxem a jego ojcem. W gniewie Rittner opuścił Avalon i wrócił do ojczyzny, gdzie czekała na niego lawina wydarzeń. Dawni przyjaciele, ziemia płynąca jeszcze krwią i miłość, której z pewnością się nie spodziewał.

Rodskina, Czerwona Księga – jedna z ksiąg wiedzy na temat Zerstorung. Adepci tej zakazanej szkoły są nieliczni i nie tak potężni jak ich pradziadkowie. Księga otwiera drogę do tajników wiedzy i szczegółów kontrolowania nietypowej mocy. Rodskina jest w kręgach zainteresowań wielu organizacji i osób. Posiadacz księgi ma w ręku niebywały atut podczas rozmowy z czarnoksiężnikiem szkoły Zerstorung

Schumann Martin baron – daleki krewny rodziny Schmiede, własciciel Opery Freibruskiej (wcześniej Opery Braci Grimb), wielbiciel sztuki. Zginął w płomieniach trawiących jego operę, podczas zamachu na swoje życie w trakcie historycznego pierwszego występu avalońskiego śpiewaka Dicka Brucessona.

Schmiede Bernard Eryk – władca Schmiedelandu i głowa szlacheckiej eiseńskiej rodziny Schmiede. Ojciec Elizy i Niny Gabrieli. Mąż Korneli Barbary.

Schmiede Eliza – córka Bernarda Eryka Schmiede, narzeczona Maxymilliana Jurgena Rittnera, słynie ze swojego krąbrnego zachowania i miłości do romansów z całego świata.

Schmiedeland – ziemie w południowym Eisen, na jeden dzień drogi na południe od jeziora XXXXX. Włada w nich ród Schmiede i Bótcher. Okolica rozpoznawana jest dzięki dwóm zamkom (wspomnianych wcześniej rodzin) rozdzielonych jeziorem Dolschsee przy wiosce Trittbrett. Do czasu powrotu Lukasha Bóttchera ruiny zamku rodu Bóttcher, nakazem grafa, pozostawały w rękach rodziny Schmiede

Ulotność (również: Monteńska Ulotnośc) – znana w They marka perfum wyrabianych w stolicy Montaign

Wachhunde – grupa bezlitosnych rycerzy nazywanych Psami (Wachhunde), znani są z tego iż zabijają największych łotrów. Jeśli o kimś powie się, że napuszczono na niego Psy, to wszyscy wiedzą, że umarł w męczarniach. Grupa słynie ze stylu walki dwoma Panzerhandami. Psom przewodniczy Heimrich von Beil.

Zerstorung – Ostatnie informacje na temat czarnoksiężników Zerstorung sięgają X wieku. Wówczas szkoła była domeną rodu von Drachenów. Uczniowie tej szkoły magii potrafią przyspieszać proces rozkładu materii. Mistrzowie zaś są w stanie zmienić np. młodzieńca w chodzącą mumię zaledwie gładząc go po policzku. Początkowo adepci mogą wpływać jedynie na przedmioty i substancje pochodzenia organicznego jak drewno, papier i jedzenie, jednak gdy rosną w siłę moc magii jest w stanie dotykać nawet ludzkie ciała. Samo działanie przypomina nie tyle proces starzenia, co przechodzenie przez wszystkie możliwe stany rozkładu. Zatem chłopiec nie jest naprawdę starcem. Przedstawiciele innych szkół oraz organizacji takich jak Rilasciare postanowili jednak przegonić lub unicestwić niebezpieczeństwo związane z tą dziedziną mocy. Pod koniec XV wieku czarnoksiężnicy starli się ostatecznie, ród von Drachenów upadł, a Ci którzy przeżyli pozostają w ukryciu. Krążą pogłoski o spadkobiercach krwi von Drachenów i zarazem magii Zerstorung. Co jakiś czas słyszy się o tajemniczych druidach, którzy zmieniają ludzi w chodzące truchła. Jednak zazwyczaj na tych opowieściach się kończy, nie rzadko na dobranoc. (zobacz więcej: www)

3 komentarzy

Dodaj swój komentarz
  1. Clein (chyba nie ma kapitana w encyklopedii)
    Gerard (na pewno ten rozbójnik dobrze nas zapamiętał)
    Carringan (jeśli to jakiś ważny kupiec, któremu uratowaliśmy życie)
    Muszkieterowie Błękitnej Gwardii (rozumiem, że to jakaś mniej ważna, albo może ważniejsza frakcja muszkietów od „czerwonych”/”karmazynowych”) – jeśli są gdzieś w podr. to wybacz moją ignorancję.
    To prawie wszystko, co miałem do przekazania na dziś. Jeszcze mała ad. do pamiętników.

  2. Ach, widzę, że Clain jest przy Albatrosie wspomniany.

  3. Taaaak, uzupełnimy po grze Grimuar.

You must be logged in to post a comment.