AMG VIII: Labirynt – rok z Akademią Mistrzów Gry

Los w postaci kości

Wydaje się, że całkiem niedawno rozpoczynaliśmy nasz cykl Akademia Mistrzów Gry spotkaniem na temat Kreatywności w Grach Fabularnych. Tymczasem minął rok, spotkaliśmy wielu wspaniałych ludzi, stworzyliśmy niezliczoną ilość historii, a wyniki przygotowywanych przez nas ćwiczeń zaskakiwały nas za każdym razem. To był świetny rok, a my już planujemy kolejny…

Niesiemy ogień RPG – Niestrawny

Nasza misja trwa. AMG ze spotkania na spotkanie ewoluowało, od formy typowo wykładowej do warsztatowej. Podobnie było z naszymi uczestnikami, którzy na początku nieśmiali, otworzyli się na gry wyobraźni i RPG samo w sobie. To naprawdę świetne uczucie, kiedy prowadzisz takie spotkanie i nagle okazuje się, że grupa bierze sprawy w swoje ręce. Gdy uczestnicy nie potrzebują Cię, bo sami potrafią się zorganizować i rozegrać sesję. Uważam to za wielkie zwycięstwo Piotrkow Dungeon, bo na początku naszej działalności pojawiało się wiele obaw i niepewności odnośnie prowadzenia i grania.

Ostatnie AMG udowodniło, że RPG jest dla każdego. Niezależenie od jego poziomu doświadczenia w tej materii. Wystarczy tylko mieć odwagę, żeby sięgnąć po kości i zmierzyć się z przeznaczeniem.

A to, co najbardziej mnie cieszy, to że jesteśmy inspiracją dla innych do tego, żeby grać w RPG i propagować to hobby w naszym mieście. Wiemy o kilku grupach, które natchnione AMG postanowiły wziąć los w swoje ręce i grać w gry fabularne, a nawet tworzyć coś na wzór naszej inicjatywy. Szczerze Wam kibicuję i jestem gotowy nieść pomoc w każdej, możliwej formie.

Zawau

Rok za nami. Pamiętam ten moment, w którym Niestrawny nam zakomunikował, że będziemy prowadzić warsztaty i opowiadać z czym to się je, a ja byłem przekonany, że pomysł jest karkołomny. Tymczasem – rok później – mamy zebraną stałą grupę uczestników, którzy nas inspirują do kolejnych spotkań, pomysłów na tworzenie gier i wspólnej zabawy. Mało tego  – widzę, że to co robimy przynosi realne efekty – chcecie grać, chcecie sami prowadzić swoje sesje, w Piotrkowie powstają także niezależne grupy zajmujące się grami fabularnymi. Dziękujemy Wam za to i doceniamy, bo pamiętamy, że AMG funkcjonuje przede wszystkim dzięki jego odbiorcom.

Sebko

Rok z nami. Z jednej strony można odetchnąć z ulgą, z drugiej serce już podpowiada nowe pomysły na nowe eventy. Nie mogę uwierzyć, że początkowo zakładaliśmy jedno spotkanie i „zobaczymy”. Tymczasem widzieliśmy się 8 razy! Jestem niesłychanie szczęśliwy, iż spotkaliśmy się, aż tyle razy i zawsze udawało się osiągnąć wysoki poziom satysfakcji. Głęboko wierzę, że wielu z odbiorców Akademii Mistrzów Gry dziś rozgrzało swoje erpegowe stoły do czerwoności. To był dobry rok, praca przy warsztatach wiele mnie nauczyła i mam nadzieję, że równie dużo wiedzy przekazaliśmy w oryginalny sposób. Do następnego razu!

Przyszłość jest w Waszych rękach

AMG VIII było doskonałym podsumowaniem naszej rocznej działalności. Przed nami dwa miesiące wakacji i tym samym czas na krótką przerwę, po której będziemy chcieli znów wrócić do czytelni Biblioteki Pedagogicznej żeby zarażać, inspirować i propagować gry fabularne w Piotrkowie. Chcemy organizować dla Was cykliczne spotkania, podczas których będziecie mogli grać i prowadzić sesje RPG. Teraz już wiecie, czym są gry fabularne, więc jesteście gotowi, żeby ograć kilka systemów i sprawdzić, w których czujecie się najlepiej.

Może postanowimy napisać własnego RPGa? Co Wy na to? Zapytamy Was o to po wakacjach.