Memoar i Sny

Gdy wkroczysz do Świata Snów, ujrzysz nieskończony ocean, mieniący się różnymi barwami i odcieniami. Co jakiś czas będziesz słyszał z jego głębi odgłosy, śmiechy, czasem zobaczysz nawet i obrazy majaczące gdzieś pod powierzchnią wody (albo czegoś, co ją przypomina). Ten wielki ocean to Memoar. W jego odmętach znajdziesz wszystkie myśli, jakie kiedykolwiek powstały. Każde słowo, wspomnienie, zapach, dźwięk, obraz czy uczucie – wszystko to można znaleźć w Memoarze.

Memoar rządzi się własnymi prawami, w niektórych zakątkach są one nawet sprzeczne ze sobą nawzajem. W jego głębinach znajdziesz sny, które skrywają w sobie Idee.

W Memoarze istnieje coś takiego jak wzory snów. Każdy człowiek może sięgnąć ku tym uniwersalnym opowieściom, uniwersalnym motywom, nawet w płytkim, zwyczajnym śnie. Sen o spadaniu, sen w którym jesteś nagi, sen o szalenie wysokiej wieży, sen o szeptach w mroku, sen o złym sobowtórze, o lataniu nad miastem. To są echa prawdziwych Snów. Snów, które znamy, nazywamy i w których Polujemy.

Oprócz snów, które wszyscy znają, znajdziecie tam też tysiące, a nawet miliony innych. Czasem tak abstrakcyjnych, że niemożliwych do pojęcia. W każdym Śnie jednak kryje się Idea, a żeby się do niej dostać, musisz zebrać odpowiednią ilość Kluczy, które posłużą do przejścia przez Bramy.

Klucze, Bramy i Idee

Jak to wszystko wygląda? A jak wyglądają Twoje sny? Czasem przedstawiają marzenia, innym razem fantazje, czy odbicie naszych myśli lub obaw. Wszystkie są dziwne w mniejszym lub większym stopniu. Niekiedy sen nie przedstawia niczego konkretnego, lub nie da się go opisać za pomocą prostych słów. Może to być gama wirujących kolorów, seria zapachów, albo uczuć. W niemal każdym Śnie trzeba coś zrobić, a zadaniem Śniących jest dowiedzieć się co. Gdy już znają odpowiedź, zdobywają klucz. Co może być kluczem? Zarówno materialny przedmiot, jak i słowo. Bramą zaś może być widoczny element Snu, albo jakaś czynność, którą musisz wykonać, aby znaleźć się głębiej. Istnieją też Śniący zwani Ślusarzami, którzy specjalizują się w tworzeniu własnych Kluczy w konkretnych snach. Złamanie Snu jest możliwe, zarazem jednak dosyć trudne.

Każdy Sen dzieli się na kilka fragmentów, scen. Śniący muszą przejść przez nie wszystkie, aby dotrzeć do Idei, która zawsze znajduje się za ostatnią z Bram danego Snu. Trudność polega na tym, że ludzie śnią w ciągu nocy nie więcej niż trzy razy i to przez relatywnie krótki czas. Każdy ze snów trwa od 20 do 45 minut (nie należy jednak zapominać, że czas we Śnie jest zrelatywizowany), więc nierzadko zdarza się, że drużyna Śniących musi rozgryzać dany Sen kilka nocy z rzędu, albo kierować się wskazówkami innych, którzy wcześniej mieli do czynienia z wybranym Snem.

 

Kolorowe Sny

Jednym ze stałych elementow Memoaru są cztery Kolory. One decydują o naturze Snów, przeszkód i Bytów rezydujących w poszczególnych Snach. Są nimi:

Reflectio

Czyli odbicie naszej rzeczywistości. Nie raz pewnie miałeś sen, w którym zwiedzałeś dobrze znane Ci miejsca, ale wszystko było jakby… inne. Z jednej uliczki przechodziło się w tę, której tu wcześniej nie było, albo niebo miało inny kolor niż zwykle? Ludzie byli dziwnie ubrani, albo Ty sam wyglądałeś tak jakbyś był młodszy o dziesięć lat? Tak właśnie działa Reflectio. Reflectio oznaczamy kolorem białym, lub srebrzystym niczym tafla zwierciadła.

Primalis

Dziki pierwiastek gnieżdżący się w naszym “ja”. Pierwotny zew nakazujący biec przez leśne gęstwiny, lub wspinać się na wielkie góry. Każdy sen, w którym obcowałeś z fauną i florą, albo odwiedzałeś dzikie zakątki świata był Primalisem, soczyście zielonym Primalisem.

Mara

Ilu z nas ma powracający koszmar, który sprawia, że budzimy się oblani potem, czasem nawet krzycząc w środku nocy? Czy to patykowata dłoń wynurzająca się spod łóżka, czy też zjawa o zębach rekina, wszystkie koszmary i strachy są emanacją Mary. Marę oznaczamy krwistą czerwienią.

Oneiros

Czyli totalna abstrakcja. Sny o latających meblach, nieopisanych uczuciach, odgłosach i wrażeniach – tym właśnie jest Oneiros. Kiedy przyśni Ci się coś tak surrealistycznego, że nie będziesz wiedział od czego zacząć by to opowiedzieć, to na pewno był Oneiros. Czysta wyobraźnia i fantazja, nosi symboliczny kolor niebieski.

Powyższe barwy można oczywiście ze sobą mieszać. Przykładowo: zwykły dom będzie reflectio. Jeśli dodamy do niego trochę Oneiros, stanie na boku, a jego ściany okażą się być zrobione z wody. Dodaj solidną porcję Mary, a woda zamieni się w krew, zaś dom wypełni się potępieńczymi jękami i złowieszczymi cieniami. Chwytasz, prawda?

Jeśli nie do końca, nie martw się. Kolory są trzonem mechaniki Into Dreams, wraz z kolejnymi notkami wszystko stanie się jasne.

 

Więcej na temat Snów przeczytacie na stronie 9 podręcznika do Into Dreams.

Jeżeli coś jest niejasne, to bez wahania pytajcie. 

  • Czym Dreamscape różni się od ID? Bo w zasadzie, co jakiś czas nawiązujesz do tego settingu, jakby D było ID. Co jest tutaj nowego.

    • Zawau

      Nowym elementem będzie Szalone Miasto. Podręcznik do ID w zasadzie nie narzuca konkretnego settingu, a bardziej daje zbiór zasad.