Gry fabularne i kreatywność – reedycja

SONY DSC

Po bardzo udanym warsztacie kreatywności i RPG otrzymywaliśmy sygnały, że część osób nie mogła dotrzeć na pierwszy termin. Dlatego postanowiliśmy zrobić powtórkę z rozrywki i zaspokoić potrzebę kreatywnego zastrzyku dla nieobecnych. Zebraliśmy się jeszcze raz w piotrkowskiej Bibliotece Pedagogicznej, żeby poprowadzić spotkanie pt. Gry fabularne i kreatywność.

90% tego, co działo się podczas naszego interaktywnego wykładu było powtórzeniem treści z pierwszej edycji. Nasze wrażenia mniej więcej pokrywają się z tym, co pisaliśmy już jakiś czas temu, dlatego nie będziemy się powtarzać. Możecie o tym poczytać tutaj.

To, co różniło tę edycję od poprzedniej to publiczność. Kiedy za pierwszym razem mieliśmy głównie do czynienia z ludźmi, którym zupełnie obce były gry fabularne, tak w tym przypadku pojawili się w większości znawcy tematu. Nie zabrakło też uczestników, którzy nie mieli o tym zielonego pojęcia, ale nawet brak początkowej wiedzy nie przeszkodził im w doskonałej zabawie podczas części praktycznej spotkania.

Reedycje rozegraliśmy na innym scenariuszu niż ostatnio. Tym razem jego historia skupiła się na ślubie, do którego miało nie dojść. Fabularnie można to streścić następująco: w krainie fantasy był sobie król, który posiadał grupę agentów specjalnych do zadań niemożliwych. W krainie jego sąsiada miało właśnie dojść do ceremonii zaślubin, która była niekorzystna z politycznego punktu widzenia dla naszego władcy. Zadaniem graczy było niedopuszczenie do skonsumowania małżeństwa…za wszelką cenę. Niby banalna historia urosła do rozmiaru spektaklu pełnego akcji, zwrotów zdarzeń i zdrowego humoru. Każdy dobrze się bawił, zarówno gracze jak i trzej mistrzowie gry.

Dla nas było to ciekawe doświadczenie. Dzięki podwojeniu czasu gry mogliśmy wyciągnąć więcej nauki z symultanicznego prowadzenia sesji dla trzech ekip. Okazało się, co w zasadzie nie jest zaskoczeniem, że chociaż wszyscy graliśmy na tym samym scenariuszu, to jego przebieg różnił się u każdego MG zarówno na poziomie przebiegu fabuły, postaci i zakończenia historii. Niestety, nie mamy zapisanego scenariusza w formie cyfrowej do pobrania, ale jego odwzorowanie możecie znaleźć niżej:

0. Tworzenie drużyny do settingu fantasy.

1. Polityczne małżeństwo w sąsiednim królestwie, do którego nie może dojść.

 

 

 

 

6. Inwazja z zewnątrz (włączenie się do akcji trzeciej, nieznanej dotąd wrogiej siły, np. kolejne królestwo)

Przy tworzeniu historii postawiliśmy na spontaniczność, dlatego scenariusz posiada tylko jedno koło zamachowe w postaci ślubu oraz wytrych bezpieczeństwa na wypadek nudy – punkt 6. O zbędnych przestojach czy zapychaczach nie było mowy. Mistrzowie udźwignęli fabułę, a gracze dopieścili ją swoimi nietuzinkowymi kreacjami. Dawno nie było tak pozytywnego ubawu na naszych sesjach, jak podczas tych warsztatów.

Co dalej?

Sebko na koniec spotkania zapowiedział stworzenie platformy, która pomoże organizować się ludziom do sesji. Będzie to narzędzie działające w ramach witryny Piotrkow Dungeon. Czas wakacji to chwila wytchnienia dla wszystkich i możliwość przeprowadzenia większej ilości sesji niż w ciągu roku. Pomożemy Wam dobrze wykorzystać ten czas.

Warsztaty tematyczne – w lipcu prawdopodobnie powinniśmy wystartować z tym projektem. Miejsce to oczywiście Biblioteka Pedagogiczna. Jeszcze nie wiemy, jaką miałyby przybrać one formę, ale postaramy się zrobić coś na wysokim poziomie. Zresztą…powinniście już być do tego przyzwyczajeni.

Śledźcie nas na Piotrkow Dungeon i FB  żeby być na bieżąco z naszymi projektami. Na koniec też powtórzymy, to co powiedzieliśmy w trakcie spotkania: jeśli nie wiesz jak się zabrać za RPG daj nam znać. Pomożemy Ci wejść do świata wyobraźniNapisz do nas.

Więcej zdjęć znajdziesz na naszym FB.