Mechanika Uniwersalna – nowa jakość na twoich sesjach RPG

mu-mini

1 kwietnia 2013 to dzień premiery naszego najnowszego dzieła. Pracowaliśmy nad tym przez ostatnie miesiące i wygląda na to, że udało się stworzyć coś naprawdę wartościowego.

Dziś chcielibyśmy zaprezentować wam Mechanikę Uniwersalną, którą stworzyliśmy dla ludzi ceniących sobie plastyczność rozwiązań i prostotę zasad w grach RPG. Dzięki niej wasze sesje osiągną nową dynamikę, a gracze szybko pojmą rządzące nią zasady, dzięki czemu unikniecie niewygodnych przestojów na sesji.

Oddajemy w wasze ręce narzędzie oparte na otwartości rozwiązań. Jeśli uznacie, że jakaś zasada powinna wyglądać inaczej, dokonajcie wygodnej dla siebie zmiany.

Oto właśnie Mechanika Uniwersalna. Nasza propozycja dla waszych sesji RPG w dowolnej konwencji, od cyberpunk po klasyczne fantasy.

Przejdź do Publikacji i pobierz Mechanikę Uniwersalną

Chcesz być  na bieżąco z naszymi projektami? Polub nas na FB

Zobacz nasze inne publikacje

 

  • Przygotowywane przeze mnie Tokyo-7 w klimacie Cyberpunka będzie właśnie na tej mechanice! Nie mogę się doczekać :)

  • squid

    Ładna okładka, logo i skład. Jestem pewien, że mechanika może się świetnie sprawdzać w praktyce. IMHO nie jest to jednak nowa jakość – zasady oparte na liczeniu sukcesów pojawiały się wiele razy, od Prince Valianta przez WoDa po Lady Blackbird.

    Jako MG nie widzę za bardzo powodów, dla których miałbym użyć MU na sesji. Napisanie własnej mechaniki testów to prosta sprawa; jestem przekonany, że poradzi sobie z tym każdy, kto potrafi opracować nieobecne w MU zasady związane z gatunkiem gry – zasady magii w fantasy czy reguły cyberwszczepów i lotów kosmicznych w SF.

    Pomijając brak takich zasad, trudno powiedzieć, żeby MU nadawała się do każdej konwencji – na przykład to, że bezimienni BN-i schodzą po jednym ciosie, zupełnie nie pasuje do konwencji realistycznej symulacji.

    • Dzięki za komentarz. Inspirowaliśmy się najpopularniejszymi i najbardziej grywalnymi systemami w jakie graliśmy. Do tego dorzuciliśmy coś od siebie, ale nie twierdziliśmy nigdy, że jest to realistyczna symulacja. To nadal RPG z uproszczeniami ;) Pozdrawiam.

    • Nie chcę nic udowadniać, ale osobiście jestem zdania, że jeśli nie potrzebujesz rozbudowanej mechaniki i chcesz szybko nauczyć grupę nowych zasad to MU nadaje się do tego celu w sam raz. Dla mnie MU to nieskomplikowana mechanika zawierająca znane większości graczy i MG rozwiązania. Dzięki temu opowiesz ulubioną historię bez zbędnego bełkotu technicznego.

  • kaczorski

    Jak rozwiązaliście zaklęcia/ moce itp? Jak przedmioty?

    Trochę brakuje (mi) czegoś co pozwala graczom zwiększać szansę wygranej – jakaś Siła Woli czy coś w tym rodzaju.

    Używam czegoś dość podobnego, ale Cechy porwałem np z II ed WoDa (w żadnym innym systemie nie widziałem tak fajnie rozwiązanych Cech. Wyglądają i działają o niebo lepiej niż w I ed, a każda płaszczyzna konfrontacji jest równouprawniona i działa na tych samych zasadach. Do tego dodałem 3 rodzaje pż – pod Ciało, Duch (społeczne) i Umysł – i jest pięknie).

    • Szczerze, to MU jeszcze nie doczekało się w naszym wydaniu settingu, gdzie byłaby magia. Ale gdybym miał taki projektować to Cecha Psychika byłaby wyznacznikiem Siły Woli, która mogłaby być czymś w rodzaju Punktów Życia.

      Siła Woli to Twoja Psychika + 3. Zaklęcia mogłyby mieć różnego rodzaju progi wejścia, a współczynnik Siły Woli byłby taką maną. Coś jak punkty krwi w Wampirze. Zużywasz manę, przestajesz czarować. W zależności od mocy zaklęcia potrzebujesz jej odpowiednią ilość.

      Zaklęcia mogłyby działać jak przedmioty/artefakty podane w MU. Głównie wspierając Twoje lub dyskredytując Sukcesy przeciwnika.

      Obecnie będziemy iść w stronę cyberpunku z MU. Może potem powstanie jakieś fantasy, ale powiedzmy, że na chwilę obecną tak bym to widział.

      PS. Co do zwiększania szansy wygranej – gracza zadaniem jest tak budować wokół siebie świat, żeby miał możliwość generowania jak naj ilości Sukcesów dookoła siebie. Nie zaproponowałem żadnych dram, fuksów, siły woli ala wampir, ale to nie znaczy, że Ty nie możesz tego zrobić, jeśli kiedyś sięgniesz po MU.